Οι εντολές που χρησιμοποιούνται στο Scratch χωρίζονται σε οκτώ διαφορετικές κατηγορίες-παλέτες:
Ακολουθεί περιληπτική περιγραφή για την κάθε κατηγορία εντολών:
Παλέτα Κίνηση: περιλαμβάνει εντολές που κινούν τα αντικείμενα, αλλάζουν την κατεύθυνσή τους και καθορίζουν την θέση τους στο σκηνικό.
Ακολουθεί περιληπτική περιγραφή για την κάθε κατηγορία εντολών:
Παλέτα Κίνηση: περιλαμβάνει εντολές που κινούν τα αντικείμενα, αλλάζουν την κατεύθυνσή τους και καθορίζουν την θέση τους στο σκηνικό.
Παλέτα Όψεις: περιλαμβάνει εντολές που αφορούν τη διαχείριση της εμφάνιση των αντικειμένων, όπως π.χ. την αλλαγή
του μεγέθους ή της ενδυμασίας του αντικειμένου.
Παλέτα Ήχος: περιλαμβάνει εντολές που αναπαράγουν μουσική και ηχογραφήσεις που
έχουν εισαχθεί στο επιλεγμένο αντικείμενο ή που επιτρέπουν την αναπαραγωγή
νοτών από συγκεκριμένα μουσικά όργανα.
Παλέτα Πένα: περιλαμβάνει εντολές που επιτρέπουν στο αντικείμενο να ζωγραφίζει στη σκηνή καθώς κινείται,
δηλαδή να αφήνει ένα ίχνος στις θέσεις πάνω από τις οποίες κινείται.
Παλέτα Έλεγχος: περιλαμβάνει εντολές που καθορίζουν πότε θα τρέξει ένα σύνολο
εντολών ή πόσες φορές θα εκτελεστεί το συγκεκριμένο σύνολο εντολών.
Παλέτα Αισθητήρες: περιλαμβάνει εντολές που επιτρέπουν στο αντικείμενο να αντιλαμβάνεται το περιβάλλον του, όπως π.χ. το αν
αγγίζει άλλα αντικείμενα ή χρώματα, και να αντιδρά ανάλογα.
Παλέτα Τελεστές: περιλαμβάνει εντολές που βοηθούν τα αντικείμενα να κάνουν
μαθηματικές πράξεις, συγκρίσεις, υπολογισμούς κτλ.
Παλέτα Μεταβλητές: περιλαμβάνει εντολές που αφορούν τιμές που αποθηκεύουμε για τη
συνέχεια του προγράμματος, όπως π.χ. το σκορ, ή τις ζωές του χρήστη σε ένα
παιχνίδι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου